Antalya Diplomasi Forumu

1. GENEL BİLGİ

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın himayelerinde ve Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt ÇAVUŞOĞLU’nun ev sahipliğinde, küresel ve bölgesel meselelerin ele alınacağı, resmi ve hükümet dışı aktörleri bir araya getirecek olan ve zaman içinde kurumsallaşması hedeflenen bir platform olan “Antalya Diplomasi Forumu”nun (ADF) ilk toplantısının 18-20 Haziran 2021 tarihlerinde Antalya'da NEST Kongre Merkezi’nde düzenlenmesi planlanmaktadır.

“Yenilikçi Diplomasi: Yeni Dönem, Yeni Yaklaşımlar” başlığıyla gerçekleştirilecek söz konusu Forum’a  Sayın Cumhurbaşkanımızın hitapları da öngörülmektedir. Ulusal ve uluslararası üst düzey yetkililerin katılacağı Forum’u takip etmek isteyen basın mensupları için Başkanlığımızca akreditasyon işlemi uygulanacaktır.

Forum’un programı hakkında ayrıca bilgi sunulacaktır.

2. AKREDİTASYON

COVID-19 önlemleri çerçevesinde konferansa sınırlı sayıda basın mensubu kabul edilecektir. Söz konusu Forum’u takip etmek isteyen basın mensuplarının en geç 13 Haziran günü saat 23.00’e kadar kadar http://akreditasyon.iletisim.gov.tr internet adresi üzerinden, talep edilen belgeleri sisteme yükleyerek akreditasyon başvurularını tamamlamaları gerekmektedir.

Bu tarihten sonra yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

a)  Yerli Basın Mensupları  

Basın kartı olmayan gazetecilerin görevli oldukları kurumdan temin edecekleri görevlendirme yazılarını (antetli, yetkili kişi imzalı ve kaşeli) sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

Basın kartı taşıyan gazetecilerden herhangi bir belge istenmemektedir. (Ancak Sürekli Basın Kartı ve Serbest Basın Kartı Sahiplerinin ise hangi kurum adına etkinlikleri takip edeceklerini başvuru sayfasında yer alan “Açıklamalar” alanına yazmaları ve kurumlarından alacakları görevlendirme yazılarını sisteme yüklemeleri gerekmektedir.)

b)  Ülkemizde Yerleşik Uluslararası Basın Mensupları

Sisteme herhangi bir belge yüklemeyecek, daimi akreditasyon başvurusunda kullandıkları e-posta adresleri ve şifreleri ile sisteme giriş yaparak “Başvurunuzu Seçiniz” menüsü altında yer alan etkinliklerden hangisini takip etmek istediklerini seçecekler ve istenilen bilgileri doldurarak başvurularını tamamlayacaklardır.

Daimi akreditasyon başvurularında kullandıkları e-posta adresinden farklı bir e-posta adresi ile yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. E-posta adresini hatırlamayan basın mensupları pressaccreditation@iletisim.gov.tr e-posta adresinden bilgi alabilirler.

c)  Yurtdışından Gelecek Uluslararası Basın Mensupları

Bağlı bulundukları kurumlarından alacakları görevlendirme yazısı (antetli, yetkili kişi imzalı ve kaşeli) ve pasaport fotokopisini sisteme yükleyerek akreditasyon başvurularını tamamlamaları gerekmektedir.

3. AKREDİTASYON YÖNTEMİ

a.    http://akreditasyon.iletisim.gov.tr adresine giriş yapınız.

b.   İlk defa giriş yapıyor iseniz "Kayıt ol" butonu üzerinden e-posta adresiniz ve belirleyeceğiniz şifre ile kayıt yaptırınız.

c.  Kayıt işleminin ardından, e-posta adresinize gönderilen aktivasyon linkine tıklayarak kayıt işlemini tamamlayınız.

d.   E-posta adresiniz ve belirlediğiniz şifre ile sisteme tekrar giriş yapınız.

e.  Giriş işleminin ardından açılan sayfaya kimlik bilgilerinizi giriniz ve ardından fotoğrafınızı yükleyiniz. (Girdiğiniz bilgiler; yerli gazeteciler için “nüfus cüzdanı”, uluslararası gazeteciler için ise “pasaport” ile aynı  olmalıdır.)

f.  Açılan sayfada yer alan “Başvurunuzu Seçiniz” alanında katılmak istediğiniz toplantıyla ilgili “Antalya Diplomasi Forumu”  toplantı adını tıklayınız.

g.  Basın kartı sahibi olan yerli ve uluslararası gazetecilerin kurum, görev ve iletişim bilgileri otomatik olarak sisteme yüklenecektir. Başvuru sahipleri sayfanın sağ alt köşesinde yer alan “Gönder” butonuna tıklayarak başvurularını tamamlayacaklardır.

h.  Basın kartı sahibi olmayan ulusal ve uluslararası gazeteciler, istenen bilgileri sisteme girip yukarıda belirtilen belgeleri yüklemek suretiyle sayfanın sağ alt köşesinde yer alan “Gönder” butonuna  tıklayarak başvurularını tamamlayacaklardır.

i. Başvurusunu başarıyla tamamlayan medya mensuplarına  “Başvurunuz sisteme kaydedilmiştir” bilgisini içeren e-posta gönderilmektedir. (Böyle bir e-posta almamışsanız tekrar başvuru yapınız.)

j. Başvurusu uygun görülen medya mensuplarına “Başvurunuz onaylanmıştır” bilgisini içeren e-posta gönderilecektir.

k. Başvuruda kullandığınız e-posta adresi ve şifrenizi unutmayınız. Daha sonra yapacağınız akreditasyon başvurularında da bu bilgileri kullanmanız gerekmektedir.

l.  Başvuruları uygun bulunan basın mensuplarının ayrıca http://link.ver.us/adf2021 internet adresinden Foruma kayıt olmaları gerekmektedir.

Akreditasyon kartları, 17 Haziran 2021 tarihinden itibaren NEST Kongre Merkezi’ndeki Basın Masası’ndan şahsen temin edilecektir. 

Saygıyla duyurulur.

 

İrtibat: pressaccreditation@iletisim.gov.tr