Antalya Diplomasi Forumu

(Antalya, 11-13 Mart 2022)

  1. GENEL BİLGİ

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın himayelerinde ve Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun ev sahipliğinde, küresel ve bölgesel meselelerin ele alınacağı, resmi ve hükümet dışı aktörleri bir araya getirecek olan “Antalya Diplomasi Forumu’nun (ADF) ikincisi 11-13 Mart 2022 tarihlerinde Antalya'da NEST Kongre Merkezi’nde düzenlenecektir.

Devlet ve Hükümet Başkanları, Bakanlar, kanaat önderleri, diplomatlar, iş insanları, akademisyenler, düşünce kuruluşları ve medya temsilcileri ile gençlerin katılım sağlayacağı, “Diplomasiyi Yeniden Kurgulamak” ana teması altında gerçekleştirilecek sözkonusu Forum’u takip etmek isteyen basın mensupları için Başkanlığımızca akreditasyon işlemi uygulanacaktır.

Forum hakkında ayrıntılı bilgiye https://antalyadf.org/ adresi üzerinden ulaşılabilecektir.

  1. AKREDİTASYON

Antalya Diplomasi Forum’unu takip etmek isteyen basın mensuplarının en geç 2 Mart Çarşamba günü, saat 17:00’ye kadar http://akreditasyon.iletisim.gov.tr adresi üzerinden, talep edilen belgeleri sisteme yükleyerek akreditasyon başvurularını tamamlamaları gerekmektedir.

Belirtilen tarihten sonra yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

a)  Yerli Basın Mensupları  

Basın kartı taşıyan yerli basın mensuplarından herhangi bir belge istenmemektedir. (Not: Sürekli Basın Kartı ve Serbest Basın Kartı Sahiplerinin hangi kurum adına Forum’u takip edeceklerini başvuru sayfasında yer alan “Açıklamalar” alanına yazmaları ve kurumlarından alacakları görevlendirme yazılarını sisteme yüklemeleri gerekmektedir.)

Basın kartı olmayan yerli basın mensuplarının, görevli oldukları kurumdan temin edecekleri görevlendirme yazılarını (antetli, yetkili kişi imzalı ve kaşeli) sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

b)  Ülkemizde Yerleşik Uluslararası Basın Mensupları

Ülkemizde yerleşik bulunan uluslararası basın mensupları sisteme herhangi bir belge yüklemeyecek olup, daimî akreditasyon başvurusunda kullandıkları e-posta adresleri ve şifreleri ile sisteme giriş yaparak başvurularını tamamlayacaklardır.

Daimî akreditasyon başvurularında kullandıkları e-posta adresinden farklı bir e-posta adresi ile yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. E-posta adresini hatırlamayan basın mensupları pressaccreditation@iletisim.gov.tr e-posta adresinden bilgi alabilirler.

c)  Yurt Dışından Gelecek Uluslararası Basın Mensupları

Yurt dışından gelecek uluslararası basın mensupları bağlı bulundukları kurumlarından alacakları görevlendirme yazısını (antetli, yetkili kişi imzalı ve kaşeli) ve pasaport fotokopisini sisteme yükleyerek akreditasyon başvurularını tamamlamaları gerekmektedir.

  1. AKREDİTASYON YÖNTEMİ
  1. http://akreditasyon.iletisim.gov.tr adresine giriş yapınız.
  2. İlk defa giriş yapıyor iseniz "Kayıt ol" butonu üzerinden e-posta adresiniz ve belirleyeceğiniz şifre ile kayıt yaptırınız.
  3. Kayıt işleminin ardından, e-posta adresinize gönderilen aktivasyon linkine tıklayarak kayıt işlemini tamamlayınız.
  4. E-posta adresiniz ve belirlediğiniz şifre ile sisteme tekrar giriş yapınız.
  5. Giriş işleminin ardından açılan sayfaya kimlik bilgilerinizi giriniz ve ardından fotoğrafınızı yükleyiniz. (Girdiğiniz bilgiler; yerli gazeteciler için “nüfus cüzdanı”, uluslararası gazeteciler için ise “pasaport” ile aynı  olmalıdır.)
  6. Açılan sayfada yer alan “Başvurunuzu Seçiniz” alanında katılmak istediğiniz toplantıyla ilgili “Antalya Diplomasi Forumu (11-13 Mart 2022)” toplantı adını tıklayınız.
  7. Basın kartı sahibi olan yerli ve uluslararası gazetecilerin kurum, görev ve iletişim bilgileri otomatik olarak sisteme yüklenecektir. Başvuru sahipleri sayfanın sağ alt köşesinde yer alan “Gönder” butonuna tıklayarak başvurularını tamamlayacaklardır.
  8. Basın kartı sahibi olmayan ulusal ve uluslararası gazeteciler, istenen bilgileri sisteme girip yukarıda belirtilen belgeleri yüklemek suretiyle sayfanın sağ alt köşesinde yer alan “Gönder” butonuna tıklayarak başvurularını tamamlayacaklardır.
  9. Başvurusunu başarıyla tamamlayan medya mensuplarına “Başvurunuz sisteme kaydedilmiştir” bilgisini içeren e-posta gönderilmektedir. (Böyle bir e-posta almamışsanız tekrar başvuru yapınız.)
  10. Başvurusu uygun görülen medya mensuplarına “Başvurunuz onaylanmıştır” bilgisini içeren e-posta gönderilecektir.
  11. Akreditasyon başvurusu onaylanan basın mensuplarının, kendilerine iletilecek kişisel şifre ile https://adf.formmagix.com/reg/view.php?id=14428 adresinden Forum’a kayıt olmaları gerekmektedir. Bu siteden de kayıt işlemini gerçekleştirmeyen basın mensupları Forum'a katılım sağlayamayacaktır.
  12. Başvuruda kullandığınız e-posta adresi ve şifrenizi unutmayınız. Daha sonra yapacağınız akreditasyon başvurularında da bu bilgileri kullanmanız gerekmektedir.

Akreditasyon kartları, 10 Mart 2022 tarihinden itibaren Forum’un gerçekleştirileceği NEST Kongre Merkezi’nde kurulacak Basın Masası’ndan şahsen temin edilebilecektir. 

 

İrtibat: pressaccreditation@iletisim.gov.tr