DAİMİ BASIN AKREDİTASYONU

Türkiye’ye daimi statüde atanan uluslararası basın mensubu, akreditasyon işlemleri için İletişim Başkanlığına başvurmalıdır. Başvurusu uygun görülen basın mensuplarına yıllık basın kartı düzenlenebilir.

Başvurular sadece online olarak yapılabilir. Daha önce başvuruda bulunan basın mensuplarının başvurularında kullandıkları e-posta adresini ve belirlediği şifresini kullanmaları gerekmektedir. Farklı bir e-posta adresi ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir. Başvuruda kullandıkları e-posta adresini hatırlamayan basın mensupları, aşağıda yer alan irtibat bilgilerinden bize ulaşarak e-posta adresini öğrenebilir. E-posta adresini hatırladığı halde şifresini unutanlar ise http://akreditasyon.iletisim.gov.tr internet adresinden "Şifremi Unuttum (Forgot Password)" linkini tıklayarak yeniden şifre belirleyebilir.

Bilindiği üzere, yerleşik uluslararası basın mensupları 1’den fazla kuruluş adına çalışabilmektedir. Çalıştığı kuruluş sayısı 1'den fazla olan basın mensuplarının, akreditasyon başvurusu yaparlarken “Çalışılan Kuruluş Bilgileri” bölümünde “Kuruluş Ekle (Add Media Organization)” butonuna basarak çalıştığı tüm kuruluşları sisteme kaydetmeleri gerekmektedir. Öte yandan, basın mensubunun adına basın kartı düzenlenen kuruluş hariç diğer kuruluşların sadece isimlerini yazması yeterli olacaktır, çalıştığı ek kuruluşlar için ayrıca evrak yüklemesine gerek bulunmamaktadır.

 

** İlk Defa Akredite, olmak isteyen uluslararası basın mensubu aşağıdaki belgeleri sistem üzerinden yükleyerek başvurusunu online yapabilir:

1. Pasaportun kimlik ve vize sayfalarının fotokopileri (Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfa dahil)

2. Çalıştığı medya kuruluşu tarafından verilecek Türkiye'de gazeteci olarak görevlendirildiğini ve hizmet-ücret ilişkisini belirten yazı

3. Medya kuruluşunun faaliyet gösterdiği ülkenin Türkiye'deki Büyükelçiliğinden ya da Konsolosluğundan sağlanacak takdim mektubu (Bu mektup “Türkçe” yazılmalıdır.)

4. Vesikalık fotoğraf (Basın kartınızda bu fotoğraf kullanılacaktır.)

5. Türkiye'ye sürekli görevle atanan uluslararası basın mensuplarının ülkelerindeki T.C. Büyükelçilikleri ya da Başkonsolosluklarından alacakları “gazeteci” veya “basın mensubu” vizesi yada Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'ndan alacakları çalışma vizesi

 

** Akreditasyonunu yenilemek isteyen uluslararası basın mensubu ise aşağıdaki belgeleri sistem üzerinden yükleyerek başvurusunu online yapabilir.

1. Pasaportun kimlik ve vize sayfalarının fotokopileri (Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfa dahil)

2. Çalıştığı medya kuruluşu tarafından verilecek Türkiye'de gazeteci olarak görevlendirildiğini ve hizmet-ücret ilişkisini belirten yazı

3. Medya kuruluşunun faaliyet gösterdiği ülkenin Türkiye'deki Büyükelçiliğinden ya da Konsolosluğundan sağlanacak takdim mektubu (Bu mektup “Türkçe” yazılmalıdır.)

4. Vesikalık fotoğraf (Basın kartınızda bu fotoğraf kullanılacaktır.)

5. İkamet tezkeresi ve temdit sayfalarının fotokopileri

6. Mesleki çalışmalara ilişkin örnekler

 

** Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğünde (TRT) görev yapan uluslararası basın mensubu ise aşağıdaki belgeleri sistem üzerinden yükleyerek başvurusunu online yapabilir.

1. Pasaportun kimlik ve vize sayfalarının fotokopileri (Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfa dahil)

2. TRT İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığından alacağınız “öğrenim ve pozisyonunuzu gösterir belge” (Alacağınız belgede “görev” bilginizin yer alması zorunludur.)

3. Vesikalık fotoğraf (Basın kartınızda bu fotoğraf kullanılacaktır)

 

** Anadolu Ajansında görev yapan uluslararası basın mensubu ise aşağıdaki belgeleri sistem üzerinden yükleyerek başvurusunu online yapabilir.

1. Pasaportun kimlik ve vize sayfalarının fotokopileri (Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfa dahil)

2. Anadolu Ajansı tarafından verilecek Türkiye'de gazeteci olarak görevlendirildiğini ve hizmet-ücret ilişkisini belirten yazı

3. Vesikalık fotoğraf (Basın kartınızda bu fotoğraf kullanılacaktır)

4. Türkiye'ye sürekli görevle atanan uluslararası basın mensuplarının ülkelerindeki T.C. Büyükelçilikleri ya da Başkonsolosluklarından alacakları “gazeteci” veya “basın mensubu” vizesi

5. Anadolu Ajansı ile uluslararası basın mensubu arasında imzalanan sözleşme

 

Basın Kartları Yönetmeliği’ne uymayan başvurular geri çevrilir.Basın kartları yenilenenler, eski kartlarını iade etmelidir.

Online başvuru için tıklayınız.

 

Gümrük Formları


İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ


T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM BAŞKANLIĞI


Adres: Ceyhun Atuf Kansu Cad. No: 122 Balgat/ANKARA


Tel: 0(312) 583 62 47- 0(312) 583 62 50


E-Posta: pressaccreditation@iletisim.gov.tr


İSTANBUL İL MÜDÜRLÜĞÜ


Adres: Meclis-i Mebusan Cad. No. 23 Dursun Han, Kat: 5 Salı Pazarı - Beyoğlu/İSTANBUL


Tel: 0(212) 512 2013 Dahili: 136 veya 135


E-Posta: istanbuldaimi@iletisim.gov.tr