İslam İşbirliği Teşkilatı Ekonomik ve Ticari İşbirliği Daimi Komitesi (İSEDAK)  35. Toplantısı (25-28 Kasım 2019, İstanbul)

 

1. GENEL BİLGİ

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın Başkanı bulundukları İslam  İşbirliği Teşkilatı (İİT) ve  Ekonomik ve Ticari İşbirliği Komitesi’nin (İSEDAK) 35. Toplantısı 25-28 Kasım 2019 tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecektir.

İSEDAK 35. Bakanlar Toplantısına İİT üye ve gözlemci ülkeler, İİT Genel Sekreterliği, ilgili İİT kuruluşları ile diğer bazı uluslararası kuruluşlar davet edilmiştir. Davet edilen ülkelerin, toplantıya Bakan düzeyindeki heyetlerle katılmaları beklenmektedir.

27 Kasım 2019 tarihinde düzenlenecek olan İSEDAK 35. Bakanlar Toplantısı’nın açılışı Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından yapılacaktır.

 

2. AKREDİTASYON

Anılan toplantıyı takip etmek isteyen basın mensuplarının en geç 21 Kasım 2019 Perşembe günü saat 14:00’a kadar http://akreditasyon.iletisim.gov.tr adresi üzerinden gerekli belgeleri sisteme yükleyerek akreditasyon başvurularını yapmaları gerekmektedir.

Belirtilen tarihten sonra yapılacak başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

        

a.Yerli Basın Mensupları: 

Basın kartı bulunan basın mensuplarından herhangi bir belge istenmemektedir.  (Not: Sürekli Basın Kartı ve Serbest Basın Kartı sahiplerinin hangi kurum adına toplantıyı takip edeceklerini başvuru sayfasında yer alan “Açıklamalar” alanına yazmaları ve kurumlarından alacakları görevlendirme yazılarını sisteme yüklemeleri gerekmektedir.)

Basın kartı olmayan yerli basın mensuplarının, görevli oldukları kurumdan temin edecekleri görevlendirme yazılarını (antetli, yetkili kişi imzalı ve kaşeli) sisteme yüklemesi gerekmektedir.

 

b.Ülkemizde Yerleşik Uluslararası Basın Mensupları;

Sisteme herhangi bir belge yüklemeyecek, daimi akreditasyon başvurusunda kullandıkları e-posta adresleri ve şifreleri ile sisteme giriş yaparak başvurularını tamamlayacaklardır.

Daimi akreditasyon başvurularında kullandıkları e-posta adresinden farklı bir e-posta adresi ile yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. E-posta adresini hatırlamayan basın mensupları daimiakreditasyon@iletisim.gov.tr  e-posta adresinden bilgi alabilirler.

 

c.Yurtdışından Gelecek Uluslararası Basın Mensupları

Bağlı bulundukları kurumlarından alacakları görevlendirme yazısı (antetli, yetkili kişi imzası taşıyan ve kaşeli) ve pasaport fotokopisini sisteme yüklemek suretiyle akreditasyon başvurularını tamamlamış olacaklardır.

 

3. AKREDİTASYON YÖNTEMİ

  • http://akreditasyon.iletisim.gov.tr adresine giriş yapınız.
  • İlk defa giriş yapıyor iseniz "Kayıt ol" butonu üzerinden e-posta adresiniz ve belirleyeceğiniz şifre ile kayıt yaptırınız.
  • Kayıt işleminin ardından, e-posta adresinize gönderilen aktivasyon linkine tıklayarak kayıt işlemini tamamlayınız.
  • E-posta adresiniz ve belirlediğiniz şifre ile sisteme tekrar giriş yapınız.
  • Giriş işleminin ardından açılan sayfaya kimlik bilgilerinizi giriniz ve ardından fotoğrafınızı yükleyiniz. (Girdiğiniz bilgiler; yerli gazeteciler için “nüfus cüzdanı”, uluslararası gazeteciler için ise “pasaport” ile aynı olmalıdır.)
  • Açılan sayfada yer alan “Başvurunuzu Seçiniz” alanında katılmak istediğiniz etkinliklerle ilgili “İSEDAK 35. Toplantısı (25-28 Kasım 2019)” toplantı adını tıklayınız.
  • Basın kartı sahibi olan yerli ve uluslararası gazetecilerin kurum, görev ve iletişim bilgileri otomatik olarak sisteme yüklenecektir. Başvuru sahipleri sayfanın sağ alt köşesinde yer alan “Gönder” butonuna tıklayarak başvurularını tamamlayacaklardır.
  • Basın kartı sahibi olmayan yerli ve uluslararası gazeteciler istenen bilgileri sisteme girip yukarıda belirtilen belgeleri yüklemek suretiyle sayfanın sağ alt köşesinde yer alan “Gönder” butonuna tıklayarak başvurularını tamamlayacaklardır.
  • Başvurusunu başarıyla tamamlayan medya mensuplarına  “Başvurunuz sisteme kaydedilmiştir” bilgisini içeren e-posta gönderilmektedir. (Böyle bir e-posta almamışsanız tekrar başvuru yapınız.)
  • Başvurusu uygun görülen medya mensuplarına “Başvurunuz onaylanmıştır” bilgisini içeren e-posta gönderilecektir.
  • Başvuruda kullandığınız e-posta adresi ve şifrenizi unutmayınız. Daha sonra yapacağınız akreditasyon başvurularında da bu bilgileri kullanmanız gerekmektedir.

 

4. CANLI YAYIN / UPLİNK ARAÇLARI

Toplantının gerçekleştirileceği alanlara girecek sınırlı sayıdaki uplink araçları ile teknik donanım taşıması öngörülen araçlar için de ayrıca akreditasyon yaptırılması zorunludur.

Her bir medya kuruluşu adına sadece bir kişinin araç akreditasyon bilgileri doldurulması yeterlidir. Kurumunuz adına birden fazla naklen yayın aracı toplantı alanına girecek ise başvuru sayfanızın araç akreditasyonu kısmında yer alan “Araç Ekle” butonuna basarak alanda görev yapacak tüm araçlarınızı sisteme kaydedebilirsiniz.

Akreditasyon kartı olmayan görevli uplink ve teknik donanım araçlarının toplantı alanlarına girişine izin verilmeyecek ve akredite olmayan basın mensupları basının faydalandığı kolaylık ve basın organizasyonlarından yararlanamayacaklardır.

 

Akreditasyon kartları,  25 Kasım 2019  tarihinde saat  08:30’dan itibaren İstanbul  Kongre Merkezi’nde kurulacak basın masasından  dağıtılacaktır.

 

Saygıyla duyurulur.

 

Bilgi İçin:

Yerli Basın

Mahmut Berkay ÖZER

+90 212 512 20 13 / 131

mahmut.ozer@iletisim.gov.tr

 

Uluslararası Basın

Handan BARLAS

+90 212 512 20 13 / 142

handan.barlas@iletisim.gov.tr